onsdag den 22. august 2012

Mødebooking via telemarketing

Har dine sælgere alt for travlt til at lave nye aftaler med eksisterende kunder, og er der slet ikke tid til at finde nye, så skulle du overveje, at benytte dig af et telemarketing bureau, der kan stå for din virksomheds mødebooking. Der findes rigtig mange bureauer over hele landet, der ikke beskæftiger sig med andet, end at stå for virksomheders mødebooking. Personligt salg er noget, der er vigtigt for alle virksomheder, med et telemarketing bureau i baghånden, kan du og dine sælgere koncentrere jer, om det personlige salg og lade bureauet står for mødebooking.

De fleste telemarketing bureauer har erfaring med mødebooking inden for mange forskellige brancher, og med stor sandsynlighed også med mødebooking, inden for den branche din virksomhed befinder sig i.

Inden du går ud og hyrer et mødebooking bureau er det vigtigt at du sammen med bureauet afstemmer forventningerne. Det er vigtigt at du i fællesskab med bureauet får tilrettelagt, hvordan du forventer at mødebooking bureauet kommunikerer dit budskab, hvordan du forventer bureauet kan sørge for at du skaber værdi for dine potentielle kunder, hvordan bureauet kan fange din målgruppe og sidst men ikke mindst dine forventninger til mødebooking kampagnens succeskriterier er. Hos mange bureauer er det muligt at få lavet en enkel eller flere prøve mødebookinger, så du ved om din virksomhed kan drage nytte af, at have andre til at står for mødebookingen.

Mange virksomheder bruger et bureau til mødebooking, som en måde, at komme i kontakt med potentielle kunder. Det fungerer ofte sådan, at du, som kunde, kommer med en liste over dem du gerne så var dine kunder. Her efter er det op til telemarketing firmaet at hjælpe dig. Bureauet, der hjælper, der hjælper dig med mødebooking, forsøger at skabe kontakt til- og booket nogle møder, med dem der står på listen.

Det er også muligt for bureauerne der står for mødebooking at få adgang til forskellige databaser, hvor der kan trækkes oplysninger om potentielle kunder ud fra de potentielle kunders økonomi, antal ansatte, geografisk placering, branche, med flere.

Hos mange mødebooking bureauer er det sådan, at de ansatte, der arbejder med mødebooking, booker møder med virksomheder, ud fra listerne med dine ønsker til potentielle kunder. Mødebookningen foregår sådan, at når der er lavet en aftale, noteres den i en kalender, der ligger tilgængelig online, sådan at du, som kunde til enhver tid, kan have overblik over hvilke møder dine sælger skal deltage i, hvor og hvornår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar